דולפינס תל כביר עולה לגמר בעונתה הראשונה בליגה. תמנע דאבל מתל אביב ?

אמש התקיים המשחק השני בחצי גמר פיינל פור בין דולפינס תל כביר שאירחה את קינגס יהוד.

לאחר החצי גמר גביע בו קינגס יהוד הפתיעו את דולפינס תל כביר ועלו לגמר הגביע שם הפסידו ללב ת”א ,

דולפינס תל כביר רצו “נקמה” על ההפסד הצורב. ולכן 2 הקבוצות באו במוטיבציה לנצח ולעלות לגמר הפיינל פור!

סגל דולפינס תל כביר למשחק:

דביר גליאור,ליאור ביבס,איתי לייפר,רועי רווח,מתן שלום,צור שלום,שגיא מרקוביץ,יונתן לוי,אדריאן מטיטלו ואיתי תאסירי.

סגל קינגס יהוד למשחק:

חי בנעים,אלעד רוט,אסף רוזנברג,קובי אמינוב,יוני רוזנבלט,מרדכי ינובסקי,מאור בן זאב,גל אליקשוילי וחננאל בלמס.

חמישיית תל כביר בפתיחה:

*ליאור ביבס* *איתי לייפר* *מתן שלום* *יונתן לוי* *איתי תאסירי*

חמישיית יהוד בפתיחה:

*אלעד רוט* *אסף רוזנברג* *קובי אמינוב* *מאור בן זאב* *חננאל בלמס*

תל כביר פתחו את המשחק בהיסוס ויהוד כמו במשחק החצי גמר גביע ביניהן עלתה ל4-0 מהיר מסלים של קובי אמינוב ואלעד רוט.

תל כביר התאוששו מעט מההלם והתחילו להפגיז את הסל של יהוד כשליאור ביבס דופק שלשה על הראש של יהוד ואיתי תאסירי משלים מהעונשין תיקו 4-4 ואז תל כביר התחילו “לחנוק” את מאור בן זאב בשמירה כפולה לכל המגרש גם בהגנה וגם בהתקפה. מאור בקושי נגע בכדור וכשהוא כבר נגע מיד התנפלו עליו שני שומרים! תל כביר הבינו את המפתח לעצירת יהוד אבל ליהוד היה קלף אחר בשרוול וזה קובי אמינוב שהשתחרר כמה וכמה פעמים להתקפות מתפרצות מאסיסטים ארוכים של חבריו וניסה בכל פעם ללכת על הסל.

איתי לייפר דפק שלשה וביבס בעונשין פעמיים העלו ל9-4 ואז חננאל בלמס קלע סל  ומאור בן זאב הצליח קצת להשתחרר מהשמירה והגניב 4 נק’ רצופות בסלים מרהיבים עם קפיצה מהאוויר ובזוויות קשות והעלו ל10-9. לייפר קיבל עונשין קלע את הראשון ופיספס את השני אבל יהוד נרדמו בשמירה ויונתן קלט את הריבאונד ודפק סל 10-13 לתל כביר. ותאסירי העלה את הפער ל10-15 ורק נקודה של יוני רוזנבלט מעונשין שפיספס את הקליעה השניה גמר את הרבע הראשון בהפרש סלים 11-15 לתל כביר.

את הרבע השני קובי אמינוב פתח בסערה , השחקן האנרגטי שלא מתעייף קלע שלשה ובהמשך הוסיף עוד סל אחד ו2 קליעות עונשין והוביל את הקבוצה ברבע עם 7 נק’ , אסף רוזנברג שעשה משחק מאד חלש והחמיץ סלים קורצים כנראה עדיין מחפש את פרסת המזל שלו, הצליח לקלוע ברבע הזה את הנק’ הראשונות והאחרונות שלו במשחק. מאור שנחנק מהשמירה האישית עליו הצליח לקלוע רק 2 נק’ ברבע ובעיקר מחוסר ברירה התרכז בהגנה ובקליטת ריבאונדים. מרדכי ינובסקי הותיק השלים בסל מאסיסט נהדר של מאור אליו. לעומת זאת ליאור ביבס מתל כביר היה לוהט ברבע עם 3 שלשות (מתוך 4 שקלע) ו9 נק’ ברבע , לייפר שריכז את המשחק והיה עצבני על חבריו והרבה לצעוק ולהעיר להם להתעורר קלע בעצמו עונשין 100% ושלשה ,יוני לוי הסנטר הכי טוב בליגה סיים את הרבע עם 4 נק’ מתחת לסלים ואיתי תאסירי השחקן הלוהט אחרי מאור בן זאב סיים עם 6 נק’. הרבע השני הסתיים 15-24 לתל כביר בתצוגת שלשות נדירה 4 ברבע אחד שלהם ויתרון מובהק במחצית 26-39 לדולפיני תל כביר.

הרבע השלישי נפתח שוב ביתרון של תל כביר שרק המשיכו להגדיל עוד ועוד את הפער ובמקביל להדק עוד יותר את השמירה על מאור בן זאב. יוני לוי הסנטר המשיך עם 4 נק’ נוספות ברבע הזה , ביבס נחלש קצת ותרם רק נק’ מקליעת עונשין אחת , מתן שלום עלה סוף סוף לרשימת הקלעים של הקבוצה עם סל וגם אדריאן מטיטלו ולייפר בעונשין אחת אבל בעיקר התמקד בשמירה על מאור בן זאב ובריכוז המשחק ואיתי תאסירי? פשוט התעלל התקפית ברבע הזה וקלע 8 נק’. מאור בן זאב ניצל הבלחות קטנות של ריפיון בשמירה עליו כשהצליח לקלוע 4 נק’ , אלעד רוט שבעיקר ניסה להתרכז בקליעת שלשות ולא הלך לו קלע רק סל ועונשין אחד. חננאל בלמס שהמשיך בכושר טוב בהגנה הבליח בהתקפה וקלע סל מתחת לאף של יוני לוי וקובי? המשיך להיות הג’וקר של יהוד ואיזה אנרגיות יש לבחור הצעיר שפשוט לא וויתר וכל הזמן ניסה לחפש את הסל וקלע 5 נק’. תל כביר הובילו גם ברבע הזה בהפרש סלים 12-18.

רבע הרביעי היה חד צדדי לטובת תל כביר ,קובי אמינוב שקלע 6 נק’ נהדרות עבור יהוד , סיים את המשחק מוקדם לאחר עבירה מיותרת (כנראה מתסכול) וירד למקלחת מוקדמת , השאיר את יהוד עם בור התקפי של נשק אחד מאור בן זשאב וגם הוא לא הצליח להושיע אותם לבד עם עונשין אחד 100% אבל זהו לא הצליח לתרום יותר כשגם הוחלף 3 דקות לסיום לתת דקות למחליפים. אלעד רוט קלע סל שסיים את שירת הברבור של הסינדרלה מקינגס יהוד. תל כביר לעומת זאת עשו מופע סלים של איש אחד ברבע הזה , א-י-ת-י ת-א-ס-י-ר-י! שפשוט התעלל בהגנה של יהוד וקלע סל כמעט מכל מצב עם שלשה אחת ו4 סלי שדה הציבו אותו כקלע המוביל ברבע עם 11 נק’ כשאיתי לייפר דואג להגדיל את הפער עוד ועוד (יש לו עוד טראומה מההפסד) עם שלשה ושגיא מרקוביץ שעלה מהספסל דפק שלשה מפתיעה ודביר גליאור שקיבל דקות קלע סל ראשון שלו העונה וסגר את הבאסטה עבור קינגס יהודומאור בן זאב שנעצר שוב כמו בגמר נגד לב ת”א על פחות מ15 נק’. תל כביר ניצחו 48-76 ועלו לגמר הפיינל פור שם יפגשו את לב ת”א לדרבי תל אביבי! יהיה מאצ’ אפ מעניין במשחק עם דרבי פרטי בין אייל שלום מלב ת”א לשני בניו מתן וצור מתל כביר , אופיר אטלס מלב ת”א לאיתי תאסירי מתל כביר ובמיוחד איך דניס קולומייץ ואור פוגל ישחקו מול איתי לייפר וליאור ביבס הכוח העולה של הקבוצה אחרי תאסירי? יהיה משחק מעניין בגמר הפייינל פור ביום שבת באולם קנטור בחולון שעה 21:00.

קינגס יהוד תנסה להתאושש מההפסד כשתשחק מוקדם יותר יום חמישי מול ראשל”צ שיש לה חיסרון משמעותי בשחקנים ותנסה להפתיע. זה הצ’אנס של מאור בן זאב לסיים בכבוד את הליגה עם מדליית מקום שלשי או שעדי גולן וקבוצתו התשושה ינסו להפתיע ולגנוב מדליה? יום חמישי באולם סביונים יהוד שעה 21:15.

הקלעים לתל כביר:

איתי תאסירי 29 נק’, ליאור ביבס 13 נק’, איתי לייפר 13 נק’ ,יוני לוי 10 נק’ , שגיא מרקוביץ 3 נק’ ודביר גליאור , אדריאן מטיטלו ומתן שלום 2 נק’ כ”א.

הקלעים ליהוד:

קובי אמינוב 20 נק’ , מאור בן זאב 12 נק’ , אלעד רוט 7 נק’ , חננאל בלמס 4 נק’ , ואסף רוזנברג ומרדכי ינובסקי 2 נק’ כ”א.

ארגון הספורט של החירשים בישראל

הבית של החירשים וכבדי שמיעה לכל סוגי הספורט ולנבחרות ישראל באולימפיאדות החירשים.

אס”ח הוא עמותה רשומה מס’ 580023497

 

בעלת ניהול תקין, וכוללת את כל האורגנים הנדרשים על פי דין.

אס”ח מחזיק אישור סעיף 46 לתרומות בתוקף. ביצועים כספיים של אס”ח מבוקרת ע”י משרד רו”ח יניר פרקש ושות.

פרטי התקשורת וכתובת

 

כתובת: שדרות יד לבנים 13 תל אביב

דוא”ל : israeldeafsport@gmail.com