במוצ”ש 17.3.2018 התקיים המשחק האחרון לעונת 2017/18 של ליגת הכדורסל

במוצש 17.3.2018 התקיים המשחק האחרון לעונת 2017/18 של ליגת הכדורסל , אבל לפני שנגיע לסוף נתחיל מההתחלה.

עונת הליגה השמינית של אסח התחילה על הנייר עם 4 קבוצות מעניינות וחזקות לב תא , דולפיני תל כביר ,מתחבר ראשלצ וקינגס יהודמונוסון, שכל אחת מהן התחזקה טוב בדרגי א‘.

מבחינת איזון דרג אזה התחיל כהבטחה נהדרת אבל מהר מאד אצל קבוצה אחת קינגס יהודמונוסון הלב והנשמה שלה מאור בן זאב פרש מהליגה עוד לפני שבכלל התחילה העונה והשאיר חור ענקי אותו ניסו למלא בהמשך שאר דרגי אשל הקבוצה כגון קובי אמינוב , תמיר ניילינגר וגיא קורח אבל דווקא לאחר שגם השלושה האחרים פרשו ואחרי חילופי מאמנים בועז אחד העם בנופר סבן כדי לבצע זעזוע לסגל השחקנים. הקבוצה במקום להתפרק ,התרוממה ונהייתה יותר מחוזקת ומגובשת ולמרות שאת כל הליגה והגביע היא השקיפה מתחתית הטבלה עם אפס ניצחונות ,היא לא הייתה רחוקה מלהפתיע ולגנוב כמה ניצחונות בעזרת נופר שהשקיעה בשחקנים ובשחקנים שהתעלו על עצמם כמו נמרוד מורן, חי בנעים , יואב רוזנבלט , אילו בנעים, אלעד רוט , דביר גילאור וליאור איטח אבל בחצאי גמר גביע+ליגה נכנעה ליריבה החזקה לב תא ועפה בסוויפ כפול בסיכום חצאי גמרים ונשארה עם המחמאות על השיפור וההתמדה

הקבוצה השנייה דולפינס תל כביר אומנם נחלשה מעט ביחס לעונה שעברה כשעשתה תעבורת שחקנים אבל עדיין היא הייתה מחוזקת טוב עם שגב פירסט , איתי תאסירי , אופיר כרסנטי ,יוני לוי וכמובן אדיר זריהן המאמן הדגול שגם הפך את עצמו לשחק גיבוי לעת צרה. ההתחלה הייתה  מבטיחה שהפעם היא תיתן פייט ותלך רחוק גם השנה עד הגמר ואף תעקוץ ותיקח תואר. למזלה הרע אופיר כרסנטי אחד מדרגי אשלה פרש עקב בעיות בריאות , שחקן אחר מתן שלום נפצע ונעדר לחודשיים שלמים ולמרות שבהתחלה תל כביר עוד עשתה סנסציה  עת ניצחה במחזור השני את האלופה לעתיד והראתה שהיא מסוגלת ללכת ולדרוס את הליגה נחתו עליה המכות של פציעות שחקניה ופרישה של אחד מדרגי א. זה האט את התקדמות הקבוצה וגרם לה להסתבך במאבקי הדירוג על המקום השני מול מתחבר ראשלצ כשבסופו של דבר ראשלצ השלימה סוויפ כפול בחצאי גמר גביע+ליגה על תל כביר ההמומים שיכלו להיות דווקא בצד המנצח של ההתמודדות ביניהן ונכנעו דווקא בגלל אלילת המזל הרע והסלים שלא נכנסו להם.

הקבוצה השלישית מתחבר ראשלצ שבתחילת העונה הייתה הקונטרה ללב תא ומקבוצה בינונית ומטה בשנים קודמות , הפכה למתמודדת לגיטימית לאיים על תארי אסח הגביע והאליפות.שהשחקנים היו אילן קינסבורסקי וגיא מאור צמד השלד של שועלי בש בעבר ועם דנאל קנפו הקלעי הכי טוב בליגה כשעדי גולן מתפקד שנה שניה כמאמןשחקן ומשתפר באימון ועוד הרים את הרמה של אסף רוזנברג, יניב עופרי, סשה ביידרמן ואבי לוי   זה התחיל טוב אצל הכתומים כשהובילו את טבלת הליגה צמוד צמוד עם לב תא והיו ביניהן חילופי מקומות עד שהגיע המעידה הראשונה של הכתומים דווקא מול לב תא שניצחה אותה בשלושה סיבובי ליגה במאזן 3-0 מה שהוריד את ראשלצ למקום השני ולקבל הגרלה אכזרית בדמות תל כביר הרעבים. בסיבובי הגביע ראשלצ דווקא מעדו אצל יריבה נוספת תל כביר וירדה עד למקום השלישי כשבדרך היא מאבדת את דנאל קנפו שלא עבר את חובת 8 הופעות לדרג א‘. וככה שהיא עם חצי כוח צירפה במפתיע את השומר הקטלני יוני שפירא עד לתום סיבובי הגביע ולתחילת צמד מאבקי חצאי גמר מול תל כביר. אומנם צמד משחקי חצאי גמר גביע+ ליגה ראשלצ ניצחו ועלו לגמרים אבל זה הלך קשה עם דם ,יזע ודמעות והרבה יריבות מרה עם תל כביר כשבשני המשחקים היא מנצחת בקושי בשיניים וזה היה וואחד מאבק. ראשלצ עשתה היסטוריה פרטית כשעלתה לשני גמרים ראשונים שלה בשני המפעלים ועדי גולן הוכתר כמאמן הכי צעיר שעשה את ההיסטוריה הזאת לקבוצה מעיר היין. אבל כשעומדת מולך קבוצה עתירת ניסיון כלב תא , עם מאמן קבלן תארים ושועל קרבות ותיק כמו יובל להב, קל זה לא יילך ואכן בשני הגמרים גם בגביע וגם בגמר אליפות , יובל להב וקבוצתו דרסו ללא רחם את הכתומים כשראשלצ נשארו רק עם המחמאות על עלייה ראשונה לגמרים אבל עם נציגים טובים במצטייני העונה

הקבוצה הרביעית והאחרונהלב תא שועלית קרבות ותיקה של גמרים שעלתה במשך 8 עונות ליגה  ל-7 גמרי אליפות ו6 גמרי גביע למודת ניסיון ,קור רוח ואיפוק עם 4 שחקני דרג אטובים כמו אופיר אטלס  , דניס קולומייץ ,אור פוגל קפטן ותיק והשחקן האגדי של היריבה המרה לשעבר שועלי בש יניב סמידוברסקי שעשה מעבר מתוקשר לצהובים. כשאלעד ראטה חוזר מפרישה. זה היה התחלה מבטיחה ולמרות מעידה קטנה במחזור הליגה השני כשהפסידו לתל כביר ובמחזור גביע אחרון שהפסידו לראשלצ , תא למעשה סיימה בשני המפעלים הרגילים במקום הראשון עם הפסד בודד בכל מפעל (ולמעשה פיספסה אפשרות לשחזר את השיא של שועלי בש עם מאזן נטול הפסדים) וקיבלה את קינגס יהודמונוסון אותה ניצחה בסוויפ כפול בחצאי גמרים וקיבלה בגמרים יריבה חדשה ראשלצ שתיכננה להרוס לתא ולתקוע לה מקל בגלגלים של המכונה המשומנת ולגנוב ניצחון ותואר בעלייה ראשונה לגמר כלשהו. תא התכוננו היטב ושיחקו חזק כמו שרק הם יודעים לשחק והראו לראשלצ שעדיין הכתומים צריכים ללמוד הרבה כדי לקחת תואר ולא בעלייה ראשונה לגמר. תא נתנו הצגה בשני הגמרים עם ניצחונות בהפרשים גבוהים שלא נתנו סיכוי לראשלצ ועדי גולן לבצע קאמבק וזכו בצדק בדאבל שני רצוף ודאבל שלישי ב4 עונות האחרונות תחת המאמן וקבלן התארים יובל להב ותא סגרו את עונת 2017/2018 עם 8 תארים 3 אליפויות ,5 גביעי מדינה 

בהיסטוריה של אסח כשדולקות אחריה היריבה המרה לשעבר שועלי בש עם 3 אליפויות ו2 גביעי מדינה וקינגס יהודמונוסון עם 2 תארי אליפות וגביע מדינה אחת. מה יהיה בעונת 2018/2019? 

מצטייני העונה הם:

מנהל העונהירין חברה, קינגס יהוד

מאמנת העונהנופר סבן, קינגס יהוד

שחקן MVP ותיקאלעד ראטה, לב תל אביב

מלך הסליםגיא מאור, מתחבר ראשון לציון עם 115 נקבעונה הסדירה.

תגלית העונהרועי שטיינברג, דולפינס תל כביר

חמישיה העונהאילן קינסבורסקי (מתחבר ראשון לציון), איתי תאסירי (דולפינס תל כביר), אלעד ראטה (לב תל אביב), גיא מאור (מתחבר ראשון לציון), אופיר אטלס (לב תל אביב)

שחקן MVP העונהגיא מאור, מתחבר ראשון לציון

תודה לכל השחקנים, צוותים מכל ארבעה הקבוצות על העונה נהדרת.

תודה רבה לצוות מזכירות, אהרון שלום, משה עטיה ושמעון תורגמן ותודה מיוחדת לרכז הליגה גימי חבצני שניהל בצורה נפלאה את כל הליגה.

ארגון הספורט של החירשים בישראל

הבית של החירשים וכבדי שמיעה לכל סוגי הספורט ולנבחרות ישראל באולימפיאדות החירשים.

אס”ח הוא עמותה רשומה מס’ 580023497

 

בעלת ניהול תקין, וכוללת את כל האורגנים הנדרשים על פי דין.

אס”ח מחזיק אישור סעיף 46 לתרומות בתוקף. ביצועים כספיים של אס”ח מבוקרת ע”י משרד רו”ח יניר פרקש ושות.

פרטי התקשורת וכתובת

 

כתובת: שדרות יד לבנים 13 תל אביב

דוא”ל : israeldeafsport@gmail.com