הסתיימה עונת הכדורסל התשיעית ברצף של ארגון הספורט של החרשים בישראל

10 עונות בליגת כדורסל זה WOW אחד גדול! זה מתחיל מארגון הספורט של החרשים בישראל או בשמה המקוצר אס"ח וחברי ועד ההנהלה שבכל שנה ושנה עושים המון וימשיכו לעשות המון כדי שתהיה לקהילת החרשים מסגרת של כדורסל ולא משנה באיזו רמה תהיה המסגרת, אם זה חובבני או מקצועי או ברמת נבחרות. המטרה העיקרית של אס"ח הוא לעודד כדורסלנים חירשים וכבדי השמיעה לשחק וכמה שיותר בכדורסל החרשים וכמו במילות השיר "אין לנו ארץ אחרת" אצל אס"ח המנטרה היא "אין לנו כדורסל אחר" זה מה שאנחנו רוצים, מכירים ואוהבים רק כדורסל חרשים וכמה שיותר ממנו! אז מה היה לנו בעונת הליגה של שנת 2018/19 ? קודם כל היא גדלה ל5 קבוצות כמו בתחילת העשור! הייתה הרבה יותר מאוזנת מאי פעם ובליגה הזאת היו הפתעות ודרמה ענקית בסיום. אז בואו נתחיל בסקירת הקבוצות של הליגה !

לב תל אביב

הדאבליסטית של השנתיים האחרונות עשתה את מתיחת הפנים הכי רצינית מבין כל 5 הקבוצות והתפרקה מנכסיה העיקריים שגם הובילו אותה לשליטה בליגה במשך 4 עונות ברצף שהניבו לה 3 אליפויות וארבעה גביעי מדינה. קבלן התארים והמאמן המוערך יובל להב עזב את הקבוצה בתחושת מיצוי ואתגר חדש לפרק אחר. אור פוגל הקפטן של הקבוצה במשך 4 העונות האחרונות (יובל להב היה הקפטן לפניו) עזב גם הוא לאתגר חדש ושינוי מקצועי לעמדת מאמן. דניס קולומיץ , הכוכב הצעיר שבעתיד יהיה הפנים של הליגה עזב גם למען אתגר בקבוצה אחרת. והכוכב של הקבוצה ב4 עונות אחד הכוכבים הכי גדולים שהיו בקבוצה אי פעם, אופיר אטלס שסביבו הקבוצה נבנתה, פרש מהליגה. יניב סמידוברסקי הכדורסלן הכי גדול שדרך בליגה שהיה עד העונה האחרונה ושעשה קאמבק מתוקשר חזרה לליגת הכדורסל דווקא במדי הקבוצה היריבה שלו דאז לב ת"א. החליף את יובל להב בתפקיד מאמן הקבוצה ונשאר עם שלד "מזדקן" מאד של לב ת"א המורכב כמעט כולו מותיקי כדורסל. הקבוצה הזאת הייתה הפתעת העונה ולמרות שעל הנייר לא הרבה ניבאו שהיא תיקח את התארים ודווקא ניבאו שקבוצות כמו תל כביר הדומיננטית וראשל"צ שהתחזקה אף היא יקחו את תארי האליפות והגביע. דווקא לב ת"א המזדקנת של יניב סמידוברסקי עשתה בית ספר לכל הליגה והראתה שכוחה עוד במותניה וזכתה בדאבל מרשים מאד, ואסור לזלזל בקבוצה שלקחה ב4 העונות האחרונות את רוב תארי הליגה ואת השליטה האבסולוטית בכדורסל החרשים!

לב תל אביב
לב תל אביב ( צילום: צוות תקשורת של אס״ח)

מכבי תל כביר דולפינס

כמו לב ת"א גם תל כביר עשו מתיחת פנים או יותר נכון מייקאובר לא גדול! הבסיס הגדול של הצעירים ברובו נשאר כמו תמיד שהם איתי תאסירי , ירין בירן , מתן וצור שלום , ליאור ביבס , ועוד. אבל השינוי היה בעיקר על הקווים. המאמן המוערך אדיר זריהן פרש מהליגה לאתגר חדש ועל הקווים הגיע מאמן חדש בשם אופק ליכטמן וצורפו 3 שחקני כדורסל מנוסים: גיא קורח , גדי דקל ומוטי בן צבי. התוצאה הייתה דומיננטיות מוחלטת בליגת הכדורסל במשך כל העונה עם 2 הפסדים בלבד! הגרלה אכזרית בחצי גמר גביע בדמות לב ת"א והתרסקות חלומות האליפות בגמר גם נגד אותה לב ת"א. שאיפה שהייתה לתל כביר לקחת אליפות ועוד אחרי שהייתה הקבוצה הכי טובה בליגה הראה שבמשחק אחד בפיינל פור הכל יכול לקרות ועל חודו של 40 דקות חלומות יכולים להתגשם או להתרסק בקלות!

דולפינס תל כביר
דולפינס תל כביר ( צילום: צוות תקשורת של אס״ח)

מתחבר ראשל"צ

הקבוצה שהגיעה בעונה הקודמת לראשונה בתולדותיה ל2 גמרים (אליפות וגביע) השנה התחילה כקבוצה מפורקת ולא הרבה האמינו שדווקא בחצי השני של העונה היא תתחזק ותעשה קאמבק. עדי גולן המשיך זה העונה השלישית להיות על הקווים והשלד של הקבוצה ברובו נשאר כמו יניב עופרי , סשה ביידרמן ,יוני כץ, מרדכי ינובסקי הותיק ואבי לוי ודנאל קנפו. וצורף רק שחקן אחד אילן אברבנאל שחזר אחרי עונה אחת לראשל"צ. אבל את הנשק ההתקפי שהצמד משועלי ב"ש האגדית שהעלה את ראשל"צ לגמרים בעונה הקודמת גיא מאור&אילן קינסבורסקי לא המשיכו עם הקבוצה בעונה הנוכחית. אז במשך חצי העונה הראשונה ראשל"צ פשוט לא הייתה הקבוצה הטובה שהייתה כמו בעונה הקודמת ודי נכשלה בהרבה משחקים בעיקר מול החלשות יותר. אבל אחרי שהתפזר מסך העשן מחלון העברות חצי עונה , ראשל"צ עשתה את החיזוק לה קיוותה כבר בתחילת העונה, כשגיא מאור חזר לקבוצה ודניס קולומיץ עשה מעבר "מתוקשר" ומפתיע מכפר קאסם לראשל"צ. זה הספיק להגעה לגמר שני רצוף של ראשל"צ בגביע המדינה אבל התרסק לחלוטין אחרי מפח נפש בגמר הגביע ועוד מפח נפש בחצי גמר הפיינל פור מול לב ת"א בשני המקרים ובשני המקרים אלילת המזל וגם הקלעי הכי גדול של ראשל"צ דנאל קנפו לא היו שם כדי לעזור לה.

מתחבר ראשון לציון
מתחבר ראשל״צ ( צילום: צוות תקשורת של אס״ח)

קינגס יהוד-מונוסון

הקבוצה שעשתה הכי פחות שינויים מבין כל קבוצות הליגה והיחידה שהצליחה להחזיק ב90% מהסגל כולל הצוות המקצועי שנשאר על הקווים זאת העונה השנייה שלהם נופר סבן המאמנת וירין חברה מנהל הקבוצה. יהוד שנשארו עם כמעט אותו סגל חוו פרישות קלות רק של משפחת רוננבלט יואב ובנו יונתן אבל צירפו קלעי מוכשר לא פחות טל מורן אחד מהתאומים ולמעשה שיפרו את משחק ההתקפה שלהם מעונה קודמת עם כמה תרגילים בנוסח חוכמת הרחוב. יהוד שמה לה למטרה הגעה לפיינל פור של הליגה ולפחות חצי גמר גביע. אבל לצערה בליגה היא לא הייתה הקבוצה שציפו ממנה להגיע לפיינל פור ואיכזבה קשות אפילו את עצמה! למרות קאמבק הירואי במחזורי סיום הליגה שהיה חסר לה עוד ניצחון אחד לעלייה לפיינל פור, שלא הצליח לה. היא קיבלה כבר במוקדמות הגביע הגרלה אכזרית בדמות לב ת"א אותה עוד גררה למותחן אדיר למרות ההפסד ברבע הגמר שכלל הופעת אורח חד פעמי של מאור בן זאב שניסה לדגדג את לב ת"א ולא הצליח "לעקוץ" יחד עם יהוד ולעלות על חשבון התל אביבים לחצי גמר הגביע. עיקר האכזבה היה בליגה שיהוד סיימו אחרונים ולא עלו כמצופה מהם לפיינל פור.

קינגס יהוד
קיגנס יהוד ( צילום: צוות תקשורת של אס״ח)

כפר קאסם

הקבוצה של המגזר הערבי חזרה לליגה אחרי הקפאה ארוכה מאד, עם מאמן התקפי תותח שצבר מלא ניסיון בתקופתו בלב ת"א אור פוגל והנחית על הדרך גם את השחקן הצעיר הכי מבטיח של הליגה דניס קולומיץ. אור איטח שהפתיע כשחקן משתפר ויובל להב שבא לעזור. כפר קאסם השתפרה מאד ככל שהעונה התקדמה והציגה הגנה אגרסיבית , שחקנים התקפיים מאד כגון אחמד עיסא ומחמוד זידאת ומעל כולם אור פוגל שהשפיע על הקבוצה מאד על הקווים ועל המגרש, והרבה בזכותו הקבוצה הפכה ללהיט של הליגה ולהפתעה הכי נעימה וחיובית בה. ולמרות שצלחה משבר לא קטן שדניס קולומיץ נטש את החממה בה הוא פרח מאד ועזב לראשל"צ במטרה יותר רצינית להיאבק על תואר אליפות. עדיין כפר קאסם הייתה קבוצה לא רעה וצמד ה"אור" איטח&פוגל הובילו אותה כמעט למקום שלישי בליגה (בסוף מקום רביעי) ועליה היסטורית ראשונה למעמד הפיינל פור! למרות שהם הודחו גם בגביע בחצי הגמר הגביע וגם בפיינל פור ע"י תל כביר האימתנית. כפר קאסם מבחינתה סימנה וי גדול על עונה שבא האמינו שהם אפילו יכולים היה להגיע עם קצת מזל אפילו למקום השני ולקבל הגרלה יותר נוחה במעמד חצי גמר פיינל פור ובהחלט נשארו עם טעם של עוד גם לעונה הבאה!

כפר קאסם
כפר קאסם ( צילום: צוות תקשורת של אס״ח)

העונה העשירית בליגה (כולל 2002/03) הסתיימה בדאבל גדול ומפתיע של לב ת"א

שביססה עוד יותר את מעמדה כקבוצה הכי טובה בהיסטוריה של אס"ח וצירפה לארון התארים שלה דאבל רביעי ב5 השנים האחרונות וסה"כ 4 אליפויות ליגה ו6 גביעי מדינה ועם מצרפים בזה גם את עונת 2002/03 שקבוצת דרום ת"א זכתה באליפות בעונה הראשונה זה סה"כ 5 אליפויות ליגה ו6 גביעי מדינה! אין ספק הישג שיהיה קשה לקבוצות אחרות לשבור בשנים הקרובות אם בכלל.

אלופה
אלופת הליגה ( צילום: צוות תקשורת של אס״ח)
גביע
מחזיקת גביע המדינה ( צילום: צוות תקשורת של אס״ח)

טקס מצטייני העונה

לטקס מצטייני העונה כדורסל הוזמנו ותיקי כדורסל חירשים משנות 50 עד 80 וחלקם אף שיחקו בנבחרת כדורסל ראשונה שהשתתפה באולימפיאדת החרשים באיטליה 1957 ! לפני 52 שנה ! אס"ח רוצה לכבד אותם ולהעניק גביעי מצטיינים לדור הבא של כדורסלנים חירשים שלנו.

תגלית העונה - אחמד עיסא מכפר קאסם, הוענק לו גביע ע"י אהרון בוזינצקי, שחקן נבחרת כדורסל באולימפיאדת החרשים באיטליה 1957.

מנהל העונה - ירין חברה מקינגס יהוד, הוענק לו גביע ע"י יעקב ארנפלד, יו"ר אס"ח רב שנים וכדורסלן בעברו.

מאמן העונה - אור פוגל מכפר קאסם, הוענק לו גביע ע"י אלי קוסובר, כדורסלן עבר ויו"ר אס"ח לשעבר.

MVP ותיק העונה - יניב קריאצ'קו מלב תל אביב, הוענק לו גביע ע"י יצחק לבינגר, שחקן נבחרת כדורסל באולימפיאדת החרשים באיטליה 1957.

מלך הסלים – דניס קולומייץ ממתחבר ראשון לציון שקלע 270 נק' בעונה ליגה כדורסל.

MVP העונה - איתי תאסירי מדולפינס תל כביר, הוענק לו גביע ע"י יעקב קרן, נחשב למר כדורסל בישראל ובעולם ויו"ר אס"ח לשעבר.

חמישיה העונה - אור פוגל (כפר קאסם), דניס קולומביץ (מתחבר ראשלצ), איתי תאסירי (דולפינס תל כביר), אלעד ראטה (לב תל אביב) ויניב סמידוברסקי (לב תל אביב), הוענקו להם גביעים ע"י פרץ ריבקין שנחשב לקלע מצטיין בכדורסל

MVP גמר האליפות - יניב קריאצ'קו מלב תל אביב.

תגלית העונה - אחמד עיסא מכפר קאסם
תגלית העונה - אחמד עיסא מכפר קאסם ( צילום: צוות תקשורת של אס״ח)
מנהל העונה - ירין חברה מקינגס יהוד
מנהל העונה - ירין חברה מקינגס יהוד ( צילום: צוות תקשורת של אס״ח)
מאמן העונה - אור פוגל מכפר קאסם
מאמן העונה - אור פוגל מכפר קאסם ( צילום: צוות תקשורת של אס״ח)
דניס קולומייץ מלך סלים מתחבר ראשון לציון
דניס קולומייץ מלך סלים מתחבר ראשון לציון ( צילום: צוות תקשורת של אס״ח)
MVP ותיק העונה - יניב קריאצ'קו מלב תל אביב
MVP ותיק העונה - יניב קריאצ'קו מלב תל אביב ( צילום: צוות תקשורת של אס״ח)
MVP העונה - איתי תאסירי מדולפינס תל כביר
MVP העונה - איתי תאסירי מדולפינס תל כביר ( צילום: צוות תקשורת של אס״ח)
חמישייה העונה
חמישיית העונה ( צילום: צוות תקשורת של אס״ח)

וכמה מילים חמות על צוות המזכירות

בראשותי שהעונה יותר מתמיד עשה עבודת קודש והיה חלק מאד מאד גדול בליגה משה עטיה , שמעון תורג'מן ואהרון שלום בזכותם הליגה עברה בשלום וללא אף תקלה. נתראה בעונת 2019/20! ג'ימי חצבני-רכז ליגת אס"ח כדורסל

ארגון הספורט של החירשים בישראל

הבית של החירשים וכבדי שמיעה לכל סוגי הספורט ולנבחרות ישראל באולימפיאדות החירשים.

אס”ח הוא עמותה רשומה מס’ 580023497

 

בעלת ניהול תקין, וכוללת את כל האורגנים הנדרשים על פי דין.

אס”ח מחזיק אישור סעיף 46 לתרומות בתוקף. ביצועים כספיים של אס”ח מבוקרת ע”י משרד רו”ח יניר פרקש ושות.

פרטי התקשורת וכתובת

 

כתובת: שדרות יד לבנים 13 תל אביב

דוא”ל : israeldeafsport@gmail.com