טורניר טניס לחירשים 2020

רתם אשכנזי:
איך אירגנו ? אני ואור פוגל שחקנו לפני כמה חודשים או כמעט לפני שנה ואמרתי לאור שאני רוצה לארגן תחרות טניס חרשים וכבדי שמיעה ואור זרם איתי.
ואז שלחתי הודעה לאס"ח והם הסכימו והתחלתי לארגן, לתפוס מגרשים במרכז הטניס רמת השרון.
כי אמרתי לאור שזה מבאס אותי שרק אני וגבי משחקים טניס ויש מלא חרשים שיכולים להיות שחקנים ואין בכלל מודעות לחרשים בטניס. אז רציתי להקים תחרות כמה שיותר כי שמעתי שזה נפסק לפני כמה שנים.
אז אמרתי לעצמי הנה אני פה וחייבת לעשות משהו עם זה, להרים ולהראות לחרשים וכבדי שמיעה
מה זה טניס באמת, אז זה היה חלום שלי.
ששמעו שאני מארגנת התחילו ישר להתאמן ופנו עלי לאמן אותם וזה כל כך ריגש אותי ונתן לי כל כך ביטחון כי כל שנים ששחקתי בתחרויות תמיד הרגשתי לבד.
אז אמרתי לעצמי רוצה עוד חברים שיהיו שחקנים בטניס ולהכיר מה זה טניס. אז הגשמתי את החלום שזאת התחרות הגדולה ביותר.
שמחתי כל כך.
אחרי קיום טורניר, הופתעתי כל כך שלא ציפיתי שיהיו המון שחקנים ועוד שזה פעם ראשונה שלי באירגון טורניר ואני רואה את יותר מ-40 משתתפים/ות שהם חרשים כבדי שמיעה שזה פעם ראשונה שבחיי.
הרגשתי זהו שהם נכנסו לעולם של הטניס אחרי שכל שנים שהייתי לבד .. הרגשתי זהו – נצחתי ! הגשמתי את החלום.

אור פוגל:
ראשית, בתור כילד שגדל עם ספורט ופעיל שנים רבות בענפי אס״ח, במיוחד כשחקן כדורסל פעיל וחובב גם טניס.
הנני משחק טניס מדי פעם לפעם עם רותם ולשמחתנו, ענף טניס תופס תאוצה בתקופה האחרונה, יותר חברים משחקים טניס, אמרנו לעצמנו ׳מדוע שלא יהיה טורניר טניס׳ כי זה הוקפא בשנים האחרונות, יחד עם זאת, החלטנו להרים את הכפפה ולהקים טורניר טניס גדול בהשתתפות חירשים וכבדי שמיעה מדרום עד צפון ברחבי ארץ והתחלנו לבדוק מקומות ולשמחתנו רב, קיבלנו מקום מעולה במרכז הטניס לישראל ברמת השרון, שכל טניסאים וטניסאיות הבכירים ביותר שומעים מתאמנים שם עם מגרשי טניס ברמה גבוהה ביותר בארץ. היינו אמורים לקיים אותו בחודש מרץ, אך לצערנו רב, קורונה עצרה את זה, אך לא וויתרנו, וחיכינו זמן רב עד מועד חדש והוחלט לקיים אותו ב11 ליולי , תאריך שייזכר כתאריך היסטורי בקרב טניס, עם משתתפים רבים- לא ציפינו לכמות כה גדולה וביקוש ענק, עם 32 נרשמים ו16 נרשמות פלוס הייתה רשימת המתנה.
זה דבר לא מובן מאליו, ישבנו עבדנו ועמלנו קשות לעבור על סדר אירגון, כללים, חוקים, שלבי נוק אאוט בשיתוף פעולה עם אס״ח, וחיפשנו 12 שופטים מתנדבים אשר ישפטו את המשחקים והחלטנו לערוך את הגרלה בלייב עם עידו רושניק יו״ר אס״ח - שבוע לפני טורניר גדול בזמן שכולם על המסך המחשב/טלפונים סלולריים, לאחריו, כל שבוע, כל טניסאים וטניסאיות שנרשמו לטורניר, התאמנו ולקחו בשיא רצינות לקראת טורניר הגדול
עתה, 11 ליולי ייזכר כתאריך היסטורי לענף טניס של אס״ח שהשיא של כמות משתתפים ומשתתפות נשברה- עם 27 טניסאים, 14 טניסאיות, מעל 40 משתתפים בטורניר וזה היה דבר מדהים לראות סביב כולם מתאספים בשבת בבוקר עם שיא אנרגיות טובות ונחישות לנצח, התקיימו קרוב לוודאי 80 משחקים ביום של גברים ונשים ביחד ב12 מגרשים, עם 8 בתים של גברים ו4 בתים של נשים ושלבי נוק אאוט שבסופו של דבר, היו הפתעות בטניס עם תוצאות יפות, טניס הראה לכולם שהכול פתוח ואפשרי, זה מה שיפה בספורט היו דרמות, מתח, עצבים, רגעי של אושר ועצב וברכות לזוכים של גברים, כפיר בן חמו לקח את הטורניר של גברים עם טניס מעולה לאחר גמר מותח 4-6 נגד תומר דרזנר אשר ניצב לאחריו במקום שני ונתן פייט ענק לכפיר ונתן הופעה מדהימה בטורניר וסיים במקום שני והראה לכולם שהכול אפשרי בטניס, ולאחריו, במקום שלישי סיים מייקל קדוש שבעצמו הפתיע רבים ונתן תצוגות יפות בטניס. בקרב נשים, מדלן קלרמן הנפלאה לקחה את התואר, הייקה ניצבה במקום שני עם תצוגות נהדרות ואת המקום שלישי לקחה פלורנס שהתאמצה ושיחקה יפה מאד.

ואי אפשר בלי מילים על שופטים כמובן, ברצוננו לומר רב תודות לצוות שופטים בנים ובנות, בלעדיהם, הטורניר לא היה נראה ככה, היינו צריכים את השופטים אשר ינהלו את המשחקים ולמרות אמוציות של שחקנים תוך כדי משחק עם ויכוחים לשופטים, שופטים עמדו בלחץ וניהלו מצוין את המשחקים משלבי הבתים עד משחקי הגמר. מעריכים מאד.

וכמובן, תודות לאס״ח שנתנה את הבמה לקיים את הטורניר שזה הלחם והחמאה שלנו בטניס.

צפיות שלנו היא להמשיך לקיים טורנירים נוספים ולהגדיל את כמות טניסאים וטניסאיות גם בקרב צעירים וצעירות ולקיים ענף טניס באס״ח.

המטרה שלנו לייצר המשכיות ולשלוח נציגים ונציגות לייצוג ישראלי באליפויות אירופה ועולם וכמובן גם לאולימפיאדה, הגיע זמן לעלות על המפה שלנו את טניס חירשים וכבדי שמיעה.

IMG_E7823
טורניר טניס לחירשים 2020 - אס״ח
IMG_E7846
טורניר טניס לחירשים 2020 - אס״ח
IMG_E7878
טורניר טניס לחירשים 2020 - אס״ח
IMG_E7893
טורניר טניס לחירשים 2020 - אס״ח
IMG_E7918
טורניר טניס לחירשים 2020 - אס״ח
IMG_E7942
טורניר טניס לחירשים 2020 - אס״ח
IMG_E7945
טורניר טניס לחירשים 2020 - אס״ח
P1010012
טורניר טניס לחירשים 2020 - אס״ח
P1010042
טורניר טניס לחירשים 2020 - אס״ח
P1010104
טורניר טניס לחירשים 2020 - אס״ח
P1010139
טורניר טניס לחירשים 2020 - אס״ח
P1010141
טורניר טניס לחירשים 2020 - אס״ח
P1010197
טורניר טניס לחירשים 2020 - אס״ח
P1010393
טורניר טניס לחירשים 2020 - אס״ח

ארגון הספורט של החירשים בישראל

הבית של החירשים וכבדי שמיעה לכל סוגי הספורט ולנבחרות ישראל באולימפיאדות החירשים.

אס”ח הוא עמותה רשומה מס’ 580023497

 

בעלת ניהול תקין, וכוללת את כל האורגנים הנדרשים על פי דין.

אס”ח מחזיק אישור סעיף 46 לתרומות בתוקף. ביצועים כספיים של אס”ח מבוקרת ע”י משרד רו”ח יניר פרקש ושות.

פרטי התקשורת וכתובת

 

כתובת: שדרות יד לבנים 13 תל אביב

דוא”ל : israeldeafsport@gmail.com