יש מדלייה לישראל ב-Deaflympics 2017 (אולימפיאדת החרשים) !

Deaflympics התקיים בעיר סמסון Samsun בצפון-מרכז טורקיה, לחופי ים השחור. עיר בת כ-420 אלף תושבים.

 

הכנות רישמיות שלנו החלו לפני שנה במהלך 2016 והיה חשש השתתפות שלנו (גם של מדינות אחרות בעולם) ב- Deaflympics כי באותה תקופה היתה ניסיון הפיכה פוליטית בטורקיה לכן נסינו לפעול במצומצם מבלי לפגוע בהכנות של ספורטאים עצמם ושמרנו קשר עם אגף אבטחה של משרד הספורט לבדיקת סטטוס אישור יציאה.

 

מבחינת ענפי הספורט ידענו מראש שנהיה רק משלחת של ענפי ספורט בודדים לאחר שכדורסל (גברים/נשים) לא זכו בכרטיס ל-Deaflympics באליפות אירופה כדורסל לחרשים ב-2016.

קיבלנו מידע מקדים על צרכים ודרישות (אימונים, ציוד ועוד) של ספורטאים בענפי ספורט קרטה, אופנים הרים וכביש, טניס וקליעה ואישרנו ההכנות, אימונים ורכישות ציוד בסביבות חצי שנה לפני יציאה ל- Deaflympics.

לטניס ואופני הרים זה היה Deaflympics ראשון אי פעם ובמיוחד אצל אופני הרים שזה היה תחרות בינלאומית בפעם ראשונה.

בהמשך רוכבת אופני כביש פרשה ממשלחת לאחר שלא קיבלה אישור יציאה מצה”ל.

 

כ-3 חודשים ידענו שמשלחת תהיה בת 18 איש ואישה בחלוקה הבאה:

קבוצה טניס תורכב מטניסאי גבי לוצקי (בן 15 מירושלים) וטניסאית רתם אשכנזי (בת 19 מהרצליה) שישחקו גם בתחרויות בודדים גברים ונשים כ”א וגם בזוגות מעורבים. מאמן אנטון לוצקי יאמן אותם לפני ובמהלך Deaflympics.

קבוצה קליעה תכלל קלע סער ינקו (בן 22 מרמת ישי) שיתחרה ב-2 קטגוריות קליעה של 10 מטר בעמידה ו-50 מטר בשכיבה. לראשונה מאמן ולדימיר פיבנר יצטרף אליו לתחרות בינלאומית. שניהם חברי מועדון קליעה הפועל גבעת נשר. יבוא גם מלווה אריק ינקו אביו במימון אישי שלו.

לסער ינקו זה Deaflympics השנייה לאחר השתתפות ראשונה שלו לפני 4 שנים בסופיה, בולגריה.

קבוצה קרטה יהיו אבי בוקלר (בן 36 מחיפה) ספורטאי קרטה מעוטר בזכייה טרייה של 2 מדליות זהב במכבייה 2017 בישראל רק לפני כחודש. יאמן אותו יואל בן הרוש שאצלו אבי מתאמן במכון יואל מזה שנים רבות.

להם זו Deaflympics השלישית לאחר השתתפות בטאיפי טיוואן 2009 וסופיה בולגריה 2013.

קבוצה אופני הרים כוללת 3 רוכבים אופני הרים נבחרים מתוך 22 רוכבים אופני הרים חרשים וכבדי השמיעה בישראל והנבחרים הם זיו לוטן (בן 48 מהוד השרון), אבישי נגב (בן 38 מבאר שבע) ויניב חדד (בן 36 ממודיעין), כולם ממועדון ספורט חרשים וכבדי השמיעה של תל אביב. אלינור ונסר מאמנת אותם מזה חצי שנה.

בכל תקופה כל ספורטאים השתתפו בתחרויות מקומיות לצבור ידע, ביטחון, ניסיון ועוד לקראת השתתפות ב- Deaflympics.

 

צלמת מיכל גורליק מצוות תקשורת-מדיה תתעד את המשלחת ב- Deaflympics.

ראש המשלחת הוא עידו רושינק שמשמש גם יו”ר ארגון הספורט של החרשים בישראל.

שאר חברי המשלחת הם זמיר בישלה, לינוי שטיינברג, רן זינו וגילת אלבז, כולם חברי ועד הנהלה אס”ח.

יומיים טרם תחילת Deaflympics התקיימה קונגרס ICSD ה-46, עידו רושינק וזמיר בישלה יצאו לשם כנציגי ישראל.

 

החלטנו שמשלחת תצא ל Deaflympics- בחלוקות תאריכים שונים של יומיים לפני תחרויות וגם תחזור לארץ בסיום תחרויות משיקולי תקציבים ואבטחה.

בכל 12 ימי שהות של ישראל בטורקיה, היה רק יום בודד שכל 18 אנשי משלחת ישראל שהו בבו זמן ביחד בטורקיה !

 

יצרתי קשר עם בית הנשיא לביקור של משלחת ישראל Deaflympics אצל כבוד הנשיא ראובן ריבלין ואכן זכינו לביקור מאד מכובד ומוערך ע”י הנשיא ריבלין ורעייתו נחמה. בירכו ואיחלו לספורטאים הצלחה רבה במשחקים.

https://israeldeafsport.org/blog/2017/07/04/%D7%9E%D7%A9%D7%9C%D7%97%D7%AA-%D7%99%D7%A9%D7%A8%D7%90%D7%9C-%D7%9Cdeaflympics-%D7%91%D7%99%D7%A7%D7%A8%D7%94-%D7%91%D7%91%D7%99%D7%AA-%D7%94%D7%A0%D7%A9%D7%99%D7%90/

 

כשבוע לפני המראה חלק ממשלחת ישראל לטורקיה התקבלה הודעה מאגף אבטחה של משרד הספורט כי יצטרפו אלינו 7 מאבטחים ישראלים ו5 מאבטחים טורקים סה”כ, הרבה יותר ממה שצפינו ועם עשרות אלפי שח נוספים זה היה נטל כספי לא צפוי וכבד מאד על העמותה שהסתמכה רק על מקורות ציבוריים בלבד.

אנחנו מבינים את צורך באבטחה לאור יעד שאליו מגיעים אך אנחנו חושבים שעל מדינה לממן את אבטחה של משלחות שמייצגות את ישראל באירועים ספורט בינלאומיים כאוליפיאדות שונות.

בכל שהות שלנו בטורקיה אבטחה היתה מאד הדוקה ולא הורשנו לצאת ממלון אלא רק למשחקים, אימונים ואירועים רישמיים בלבד. במלון היו גם שוטרים טורקים נוספים ששהו 24 שעות ביממה.

 

החלטתי לבצע רוטציה ליווי קבוצות ספורט במשלחת ישראל עם חברי הנהלה עם קבוצות ספורט בפעמים שונים (אימונים או לתחרויות) למטרה למידת ספורט לעומק ולצבור ניסיון עם ענף ספורט מסוים. אני בעצמי למדתי דברים חדשים לגבי טניס ואופניים. אחרים למדו דברים חדשים ורבים על קליעה, אופנים וכו’… הבינו איך מנהלים את זה, מה צריך לעשות, איך מתנהל תחרות וכו’.

 

יומיים טרם פתיחת Deaflympics התקיימה סמינר וקונגרס ICSD ה-46 במלון שרתון, הגיעו לשם כל נציגי ארגוני ספורט חרשים מרחבי העולם. הועלו נקודות והצעות חשובות כמו שינוי דרגת שמיעה DB, הוספת שחמט ל- Deaflympicsחורף שאושר, הרחבת הרכב ועד המנהל של ICSD, הצגת הוצאות והכנסות שנים אחרונות של ICSD, הזזת Deaflympics לאותה שנה כמו אולימפיאדה ופאראלימפיאדה, עדכונים, דיווחים ודיונים שונים.

כרגע יש 3 הצעות לאירוח Deaflympics 2021 – דובאי באיחוד אמירות הערביות, לוס אנג’לס בארה”ב וסין, עד סוף 2017 יוכרז זוכה אירוח Deaflympics 2021.

בחודש ינואר 2019 יתקיים לראשונה משחקי עולם לנוער חירש בבואנוס איירס, ארגנטינה.

ביום האחרון של קונגרס התקיימו בחירות לועד המנהל של ICSD ל-4 השנים הבאות.

הנשיא נוכחי ד”ר Valery Rukhledev (רוסיה) נבחר ל-4 שנים נוספים ברוב מוחלט של 82 קולות מתוך 84, איתו נבחרו גם Chen Kang (טיוואן) לסגן הנשיא ו- Jack Lamberton (ארה”ב) לסגן הנשיא לנוער, נבחר לראשונה. חברים חדשים הם Grigor Grigoryan  (ארמניה), Yakup Umıt Kihtir (טורקיה) והשאר כמו Rebecca Adam (אוסטרליה) ו- Marijo Lusic (קרואטיה) נבחרו לכהונה נוספת.

דוד לנסמן התמודד על תפקיד סגן נשיא לנוער הגיע לישורת אחרונה מול Jack אך לא זכה למספיק קולות אך ימשיך בתפקיד אחר ב-ICSD. הוא כיהן בתפקיד זה 12 שנים ארוכות ומוצלחות.

 

להלן Deaflympics 2017 במספרים:

97 מדינות

3105 ספורטאים

21 ענפי ספורט

1500 מתנדבים

5300 שוטרים

 

הגיע יום הפתיחה Deaflympics בתאריך 18.7.2017 עם טקס הפתיחה שהתקיים באצטדיון חדש שנבנה למטרה זו בשם Samsun 19 May Stadium בת 33,919 מושבים.

טקס כללה הופעות טורקיות אותנטיות, כניסת כל משלחות ספורט לאצטדיון, נאומי אישיים חשובים ובכירי ממשלה טורקית ו-ICSD, הדלקת לפיד, זיקוקים ועוד.

 

יום תחרות ה-1 – יום רביעי 19.7.2017

סער ינקו היה ספורטאי ישראלי ראשון שנכנס למעגל תחרות ב- Deaflympicsבתחרות קליעה רובה אוויר ל-10 מטר.

התחרות התקיים באולם מטווח Bafra Shooting Venue זה אולם חדש לגמרי שהוקם עבור Deaflympics ואכן היה ריח של חדש. הוא נמצא כשעה נסיעה מעיר סמסון.

באותו תחרות, סער לא הצליח להעפיל לגמר אחרי שהשיג רק 591.8 נק’ שהספיק למקום 12 מתוך 15 משתתפים.

 

באותו יום נערכו גם תחרויות טניס לישראלים במועדון Samsun Tennis Club בעיר סמסון.

בסיבוב הראשון גבי לוצקי (מדורג 63) התמודד מול טניסאי בריטי (לא מדורג) וניצח אותו ב-2 מערכות 6:0, 6:2, יותר מאוחר באותו יום, הוא השתתף יחד עם רתם אשכנזי בתחרות זוגות מעורבים מול זוג הודי גם שם ניצחו ב-2 מערכות 6:0,6:1 והעפילו לסיבוב השני.

 

יום תחרות ה-2 – יום חמישי 20.7.2017

גבי לוצקי עלה למשחק טניס בסיבוב השני מול גרמני (מדורג 10) והתחיל לא רע אך הפסיד במערכה ראשונה 6:3 והתקשה במערכה השנייה 6:1 והודח מתחרות בודדים גברים. אך לזכור שגרמני הוא מודרג 10 בעולם לעומת גבי שמדורג במקום 63 בעולם והוא רק בן 15, אנחנו לא מודאגים וצופים לו עתיד מצויין.

אחר צהרים עלתה רתם אשכנזי (מדורגת 45) לתחרות בודדות נשים מול יריבה הודית (לא מדורגת) בסיבוב הראשון למרות שלא התעלתה במשחק שלה, ניצחה 2:0 עם 6:2, 6:2.

 

יום תחרות ה-3 – יום שישי 21.7.2017

זוג טניסאים גבי לוצקי ורתם אשכנזי עלו למשחק מול זוג טיוואני, אכן הם (טיוואנים) היו ברמה גבוהה מאד וניצחו אותנו ב-2 מערכות מהירות 6:0, 6:1 והדיחו אותנו.

 

יום תחרות ה-4 – יום שבת 22.7.2017

בתחרות טניס נשים, סיבוב השני, רתם אשכנזי התמודדה מול יריבה טיוואנית (מדורגת 15) והפסידה לה ב-2:0 מערכות של 6:1, 6:1.

לגביה, רתם, בדיוק כמו לגבי גבי, שניהם רק בתחילת דרכם בטניס, שניהם צעירים, עוד יתפתחו ויתקדמו במבחינת מקצועית. מאד מאמין בהם.

טניס סיימה את דרכו ב- Deaflympicsעם נצחון אחד והפסד אחד לכל טניסאי וטניסאית שלנו בכל תחרות בודדים (גברים ונשים) ותחרות זוגות מעורבים.

 

סער ינקו עלה לתחרות קליעה בקטגורייה 50 מטר שכיבה, שזו קטגוריה די חדשה עבורו לעומת קטגורייה 10 מטר.

במוקדמות עם 16 משתתפים, הוא הצליח לעלות לגמר ממקום השמיני עם 601.3 נקודות.

בגמר רובה אוויר 50 מטר בשכיבה, הוא עשה את לא ייאמן, למרות שעלה בקושי ממוקדמות, הוא ביצע קפיצת דרך ענקית עד למקום השלישי עם 180.2 נקודות והדיח את מתחרים מעולים מגרמניה ואוקריאנה והקדים את יריב מאיחוד אמירות הערביות שהגיע למקום הרביעי.

זה היה מדהים ומשמח מאד. הוא עשה הישג מצויין.

זה היה נקודת שיא של משלחת ישראל ב- Deaflympics !

בטקס הענקת מדליות, התרגשנו לראות דגל ישראל מונף (גם אם זה על מסך טלויזיה ענקית) ולראות ספורטאי ישראלי מקבל מדלייה ארד השני ב- Deaflympicsלאחר 24 שנים שנבחרת ישראל כדורסל עשתה זאת ב-1993 בבולגריה.

 

יום ראשון 23.7.2017

לא היו תחרויות שישראליים השתתפו בהם.

 

יום תחרות ה-5 – יום שני 24.7.2017

באזור הררי וטבע באגם Asku Lake כ-40 דק’ נסיעה מסמסון התקיים תחרות אופני הרים שזה תחרות בינלאומי ראשון אי פעם של אופני הרים חירשים ישראלית. השתתפו בו 3 רוכבים שלנו אבישי נגב, יניב חדד וזיו לוטן.

הם הוזנקו עם עוד 31 רוכבים (34 סה”כ) ל-3 סיבובים של 9 ק”מ, סה”כ 27 ק”מ. מסלול לא היה טכני כלומר מסלול שטוח ופתוח, עלייה וירידה. לא אתגרי, ללא סלעים, ללא קפיצות, ללא מכשולים. מתאים יותר לרוכבים בעלי כושר גופני טוב ביותר ומהירים.

לאחר 2 סיבובים, יניב חדד וזיו לוטן הורדו ממירוץ כי מוביל הספיק לעקוף אותם. רק אבישי נגב המשיך לסיבוב השלישי והגיע למקום 25 עם זמן של 1:43:09 שעות.

 

אבי בוקלר, בכיר ו-ותיק ספורטאים במשלחת נכנס למעגל תחרויות קרטה עם תחרות קאטה באולם Atatürk Sports Hall בסמסון.

בהגרלה נקבע כי יתמודד מול יריב מונצואלה, אך ונצואלי עלה לשלב הבא ע”י טכני כי אבי לא ביצע פעולות כנדרש בקאטה.

 

יום תחרות ה-6 – יום שלישי 25.7.2017

בתחרות קרטה קרבות קומיטה במשקל 75- אבי בוקלר הוגרל להתמודד מול יריב מרוסיה שאותו יריב התמודד גם ב- Deaflympicsקודם ב2013 בסיבוב הראשון.

אבי נלחם מצוין ובסיום זמן הקרב (3 דקות) תוצאה היתה 2:2 שוויון ולפי החלטת שופטים, הוענק נצחון לרוסי.

אבי ירד לשלב בית ניחומים לקרב שממנו ניתן להגיע לזכייה במדלייה ארד בלבד, הוא התמודד מול יריב טורקי אך ספג הפסד נוסף בניקוד 5:1 לטובת טורקי.

 

יום תחרות ה-7 – יום רביעי 26.7.2017

יום אחרון לתחרויות שישראלים משתתפים בהם, תחרות קרטה קרבות קומיטה במשקל פתוח שכוללת מתחרים ממשקל נמוך עד 84+, סה”כ 24 מתחרים.

אבי עבר דרך ארוכה עד לחצי גמר, ניצח נצחון ברור בניקוד את יריב טיוואני (1:5 בניקוד), את יריב בולגרי שפרש באמצע קרב מולו (1:3 בניקוד) ואת יריב ונצואלי (0:3 בניקוד).

בקרב חצי גמר התמודד מול רוסי והפסיד מולו 0:3, אבי ירד לקרב על מדלייה ארד מול יריב איטלקי אך גם הפסיד מולו 2:0.

אבי נלחם 5 קרבות ברצף, כבר בקרב השני נפצע באפו אך המשיך להלחם עד הסוף ולא וויתר, לצערנו, שופטים קבעו החלטות לא נכונות.

 

סוף תחרויות.

 

כמובן שבמהלך Deaflympics לקבוצות ספורט היו אימונים והכנות באותם מקומות של תחרויות לפני משחקים עצמן, היו פגישות טכניות שהשתתפנו בהן.

 

מהלך שהות בסמסון במלון, לרתם אשכנזי היתה יומהולדתה ה-19 והחלטנו להפתיע אותה בעוגה ואכן הפתעה היתה מוצלחת וגם סעדנו סעודת שבת ביום שישי עם קידוש.

במשלחת היתה אוויריה מאד חיובית ותומכת, סייענו אחד לשני, כולם עודדו את כולם.

 

Deaflympics עצמה בסמסון, חושב שהיתה די מוצלחת במבחינת השקעה, הקמת מתקני ספורט חדשים מאפס, שיפוץ ושיפור אולמות ספורט קיימים. מתקנים שספורטאים ישראלים התחרו בהם היו מצויינים וברמה גבוהה מאד אך תחבורה היתה גרועה מאד עם זמינות ואיחורים ואף כמה פעמים פשוט לא הגיעו.

בתחום מדיה, תקשורת ופרסום, לדעתי היתה מעולה מאד עם פרסום אגרסיבי ברשתות חברתיות פייסבוק, טוויטר, אינסטגרם, יוטיוב. שידורים חיים באינטרנט ואפילו בערוץ טיוי וכולל תקצירים. כל היום יצא מהדורה עיתון מהודרת וצבעונית בת 8 עמודים על אירועי יום קודם של Deaflympics.

מתנדבי Deaflympics פעלו יפה, חלקם שומעים וחלקם חירשים, התאמצו לעזור ככל יכולתם. היו בכל מקום החל מקבלת הפנים בשדה תעופה עד למתנדב שנמצא במלון מבוקר עד ערב לסייע למשלחות שונות בנושאים רבים. כמובן שהיו גם מתנדבים רבים במתקני ספורט שונים.

 

רוצה גם להודות למאמנים יואל בן הרוש (קרטה), אלינור ונסר (אופני הרים), ולדימיר פבינר (קליעה) ואנטון לוצקי (טניס) על הכנה מעולה של ספורטאים לקראת תחרויות ב- Deaflympics.

תודה גדולה לספורטאים שלנו זיו לוטן, אבישי נגב יניב חדד (אופני הרים), אבי בוקלר (קרטה), סער ינקו (קליעה), רתם אשכנזי וגבי לוצקי (טניס) שהתאמנו קשה והשקיעו עד לטיפה אחרונה של מאמץ בתחרויות שלהם ואכן למדינת ישראל וספורט חרשים יש גאווה שהם ייצגו אותנו ב- Deaflympics והביאו תוצאות טובות מאד.

תודה רבה למאבטחים ישראלים ששהו איתנו וששמרו עלינו אף עזרו לנו בכמה דברים. תודה מגיע גם לטורקי בשם אונור שהיה מתורגמן מטעם אבטחה שסייע לנו רבות.

תודה מיוחדת מגיע לצוות כולל צלמת מיכל גורליק ולכל חברי הנהלה של אס”ח זמיר בישלה, לינוי שטיינברג, גילת אלבז ורן זינו על עבודה נהדרת, תמיכה, שיתוף פעולה, עזרה אחד לשני באופן מלא והצליחו להעביר שהות משלחת ב- Deaflympics בצורה הכי טובה שיש.

 

תודה רבה לכל אנשים במדינת ישראל שתמכו, עודדו ודחפו את ספורטאים שלכם ב- Deaflympics קדימה.

 

להתראות ב- Deaflympics 2021 !
אתר : http://deaflympics2017.org/en/home-page

ארגון הספורט של החירשים בישראל

הבית של החירשים וכבדי שמיעה לכל סוגי הספורט ולנבחרות ישראל באולימפיאדות החירשים.

אס”ח הוא עמותה רשומה מס’ 580023497

 

בעלת ניהול תקין, וכוללת את כל האורגנים הנדרשים על פי דין.

אס”ח מחזיק אישור סעיף 46 לתרומות בתוקף. ביצועים כספיים של אס”ח מבוקרת ע”י משרד רו”ח יניר פרקש ושות.

פרטי התקשורת וכתובת

 

כתובת: שדרות יד לבנים 13 תל אביב

דוא”ל : israeldeafsport@gmail.com