מוקדמות אליפות אירופה 2018 בכדורגל אולמות

קצת רקע, באליפות אירופה בכדורגל אולמות ב2010 שנערכה בשוויץ השתתפו 24 נבחרות, ואחכ EDSO (ארגון ספורט אירופי לחרשים) החליטו להגביל ל16 נבחרות באליפות.

 

אז ב-2014 (אליפות מתקיימת כל 4 שנים) לראשונה היו מוקדמות כי נרשמו 32 נבחרות.

 

אס”ח הגיש מועמדות וזכינו באירוח, בהגרלה יצאה שנארח את קראוטיה, שבדיה ו-ווילס ואחרי משחקים זכינו במקום 1 ועלינו (עם קרואטיה במקום 2) לאליפות אירופה 2014 בבולגריה.

 

עתה לקראת אליפות אירופה 2018 שתערך בפינלנד, ונרשמו 30 נבחרות והחלטנו שוב להגיש בקשת אירוח והצלחנו לקבל שוב זכות אירוח ומארחים לאחר הגרלה שיבוץ את הולנד, בולגריה וסקוטלנד.

 

יש עוד 5 בתי מוקדמות ברחבי אירופה.

 

עתה לגבי נבחרת עצמה, סגל שחקני נבחרת מורכבת משחקני קבוצות בכדורגל אולמות חירשים שמשתתפות בליגה בכדורגל אולמות ארצי לחרשים של אס”ח.

הם חבורה נפלאה של גברים הנאבקים יום יום במוגבלות שלהם ובסטיגמות של החברה, חלק מהשחקנים סטודנטים או עובדים, והם משקיעים ממיטב זמנם כדי לייצג את ישראל ולהראות שגם הם יכולים וכל זאת ללא תמורה.

סגל השחקנים הם (לפי אלפבית):

אדיר זריהן, איליה רוחאנה, איסקנדר קחרמונוב, אלון רוסקולופה, דקל זקיף, מאור בן זאב, מאיר סמימי, מייקל קדוש, ניקה מסישווילי, סמי זנקו, ערן ביטון, רועי בירנבאום, שלומי אסרף, שפיר חפיף.

 

צוות מקצועי של הנבחרת מורכבת ממאמן ראשי חירש פנחס בוסיוק, מאמן קבוצה בכדורגל אולמות חרשים אולטראס תל אביב מליגה בכדורגל אולמות לחרשים ומנג’ר יאיר אלמקייס מאמן של קבוצה בכדורגל אולמות ראשון לציון שמשחקת בליגה כדורגל באולמות של התאחדות לכדורגל בישראל.

 

עומרי מיוסט הוא שוער בליגה כדורגל באולמות ומשמש בתפקיד בנבחרת כמאמן השוערים וזה בהתנדבות.

 

יניב חדד משמש מנהל הנבחרת ועוזרו הוא עמית אלבז, שניהם עמלו מעבר ומעל להכל למען הנבחרת ודרישות של צוות מקצועי.

 

שמואל רוזנצוינג הוא פיזיתורפסטי של הנבחרת

 

וכמובן מתורגמן מחמוד אבן ברי שתירגם את כל תירגומים בצורה מעולה ומצויינת.

 

שופטי הטורניר הם Costa Pedro (פורטוגל), Vasas Gyorgy (הונגריה), Marco Bader (גרמניה) ועידן ברשנטיין שופט ישראלי.

 

משקיף מטעם EDSO הינו Iosif Stavrakakis (יוון).

 

דברי פיני בוסיוק טרם תחילת הטורניר “כשארגון ספורט של החירשים בישראל בחרו בי להוביל את הנבחרת ישראל חירשים אין גאווה גדולה מזה להוביל גברים הנבחרים ועוד כמאמן חירש ראשון בהיסטוריה, נותרתי ללא מילים, התמלאתי בהתרגשות ובגאווה גדולה כי זה היה החלום הגדול שלי וכי זו היתה פריצת דרך. זה היה כבוד גדול! נבחרתי לעבוד עם יאיר אלמקייס שהוא גם מאמן תותח.

הציפיות שלנו לתת את כל הכלים מכל בחינות, מנטאלית, רגשית, טכני שהם זקוקים לה ולמנף את הנבחרת הגאה למקום הראשון בטורניר במוקדמות בארץ היריביות שלנו הן הולנד ובולגריה שהן יריבות ותיקות וחזקות וסקוטלנד חדשה .עם כל האהבה, הגאווה, התאוצה, האמונה ולעלות לשלב הבא בטורניר שנערך בפינלנד בשנה הבאה כמובן משם עוד אתגר עבורנו להגיע הכי רחוק כמו לסיים 1-4 באירופה !”

 

שוער הנבחרת דקל זקיף “אני רוצה לדבר כאן בשמי ובשם חבריי לנבחרת על קמפיין מוקדמות אליפות אירופה טורניר של נבחרת ישראל בכדורגל אולמות (פוטסל) חרשים באולמות שיתקיים בתל אביב בתאריכים: 19.11.17-17.11.17.

הנבחרת כבר החלה להתאמן לפני כמה חודשים ארוכים תחת צוות מקצועי שבו מאמנים אותו אותנו מאמן חירש פיני בוסיוק ומנג׳ר מאמן יאיר אלמקייס בעל ידע רחב בפוטסל ואיך לא, פיזיתרופט מקצועי בעל שם בארצנו שמוליק . צוות הנהלה בראשות יניב חדד יחד עם עוזרו עמית אלבז והמתורגמן (צינור התקשורת שלנו) מחמוד אבן ברי. כל אנשים אלו שציינתי אותם קודם,דוחפים את הנבחרת קדימה יחד איתי ועם שחקנים ביחד להצלחות.

 

אני כשחקן, מזניח לא מספר פעמים רבות כמה דברים חשובים כגון: עבודה, לימודים אקדמאיים ודברים אחרים שיש להם סדר עדיפות גבוה. ובכל זאת אני מקדיש מקום חשוב לאימונים וממשיך לעבוד קשה על מנת להביא את עצמי על הצד הטוב ביותר במגרש כשוער. מובן מאליו שזה לא רק אני, גם חבריי לנבחרת, שיש להם המון מחוייבות לדברים אחרים. חלקם בעלי משפחות וזה לא קל לשלב בו זמנית עם הלו״ז העמוס של האימונים בשבוע. האימונים אף מתקיימים בשעות מאוחרות ומסיימים כבר לקראת חצות וזה היה כך במשך חודשים ארוכים.

יש לנו סגל עמוק שיש 9 שחקנים שרצים ביחד שנים, אני שמח שהייתה השנה תחרות על המקומות בסגל והיענות, להגיע ולהילחם על כל מקום. זו שנה ראשונה שיש לנו סגל באמת רחב עד שלבי הסיום. פעם ראשונה בהיסטוריה שיש בסגל 3 שוערים. אני מאמין שהשחקנים החדשים בנבחרת ייקחו את ההזדמנות הזו ויגבירו את הסיכויים לניצחון

אנו יודעים שבטורניר הזה אין זמן, אנחנו נמצמץ והוא ייגמר.

2 נבחרות שישרדו את מוקדמות אליפות אירופה, יזכו בכרטיס עליית אליפות אירופה בפינלנד 2018.

יש כאן הצהרת כוונות בנכונות של אס״ח לארח את הטורניר. זה חשוב מאד. לכן זה חשוב שתגיעו, אתם האוהדים ולהראות את התמיכה. נעשים ניסיונות לדחוף ולקדם דברים, אבל בלי קהל זה לא ימשיך. הנבחרת זה הדבר הכי חם בקהילת חרשים וכבדי שמיעה, צריכה להיות הזדהות מצד הקהל. אני קורא לכולם לבוא ולעודד, זה תמיד עשה את ההבדל בשבילנו.”

 

אדיר זריהן, שחקן הנבחרת “יש התרגשות באוויר והרבה מתח לקראת המוקדמות שזכינו שנית לאירוח בארץ והודות רב לארגון הספורט של החירשים בישראל.

זו המוקדמות שנבחרת מתכוננת במשך מספר חודשיים, אנו מודעים לגודל המעמד ואינטנסיבי. כינסנו את כל האנרגיות בשביל להגיע למעמד מאוד מכובד

להשתתף בטורניר הזה ואנו גאים שהשם שלנו מוצג עם עוד 3 יריבות חזקות ומוכרות במיוחד הולנד ובולגריה.

במשחק אחד מומנטום של כמה דקות יכול להכריע , לכן אין קבוצה מועדפת או אנדרדוג ואנו מקווים גם מאמינים שהסיכויים יהיו לטובתנו.

כאישית, בטוח תהיה לי תחושה מוזרה יחד עם הרבה התרגשות מעורבבת לקראת הפרישה שלי בתום הקמפיין הזה אחרי שנים רבות בנבחרת בכדורגל אולמות,

ומקווה שלא נאכזב את הקהל, משפחות, חברים ואת ארגון הספורט של החירשים בישראל שהיו מאחורינו עם השקעה גדולה בנבחרת,

המטרה היא לעלות לאליפות אירופה וזאת תהיה מתנה מתוקה לרגל הפרישה שלי.

הקהל,אנו מחכים לכם ואנו זקוקים לעידודכם המאסיבי.”

 

טרם תחילת הטורניר, 2 מאמני הנבחרת פיני בוסיוק ויאיר אלמקייס, שחקן אדיר זריהן, מתורגמן מחמוד אבן ברי התראיינו בערוץ 5 בתכנית “חדשות בוקר”

https://youtu.be/rXyaxO7UCks

 

צוות מארגנת של הטורניר הן ליטל אנגלשטיין, אתי לנקרי ושרי ברק שיחד עם צוות ענק של מתנדבים ומתנדבות : גילת אלבז, אלון זינו, גל אלמקאיס, גיתית בן מוחה, לריסה פלדמן, הודיה אלמקאיס, עומר חזן, שלומית טויזר, איגור יבלחובסקי, חן קרוקר, אורה אוחיון, ברק לבקוביץ, אנה ואטאשצוק, גל קיטצי’ק, זוהר לנקרי.

צוות מדיה וצלמים היו מיכל גורליק, דורון חפיף ורועי אסא.

כולם פעלו בהרמוניה מצוינת ושיתוף פעולה מלאה עד כך שנבחרות אורחות וכל מעורבים שיבחו אותם לציון לשבח מצויין.

 

טקס הפתיחה של הטורניר –

https://youtu.be/ydJB8yLOWdg

 

משחק הראשון : ישראל נגד בולגריה – 2:4

מבקיעים : מאיר סמימי (דקה 16), אלון רוסקולופה (17), רועי בירנבאום (36) ואיסקנדר קחרמונוב (38).

כרטיסים : שלומי אסרף (27) ואדיר זריהן (32).

 

משחק השני : הולנד נגד סקוטלנד – 2:5

 

משחק השלישי : בולגריה נגד הולנד – 1:6

 

משחק הרביעי : ישראל נגד סקוטלנד 3:10

מבקיעים : איסקנדר קחרמונוב (3, 8, 19, 19), מאיר סמימי (4, 28), אלון רוסקולופה (18, 21), שלומי אסרף (22) ושער עצמי.

כרטיסים : אדיר זריהן (14) ומייקל קדוש (17).

 

משחק החמישי : סקוטלנד – בולגריה 9:0

 

משחק השישי : הולנד – ישראל

מבקיעים : שלומי אסרף (00) ואלון רוסקולופה (00).

ישראל סיימה את הטורניר במקום השני ועלתה לאליפות אירופה בכדורגל אולמות לחרשים 2018 ! יחד עם נבחרת בולגריה במקום הראשון.

 

מלכי השערים בטורניר:

איסקנדר קחרמונוב (ישראל), Jack Castelijns (הולנד), Nikolai Ivanov (בולגריה) – 5 שערים כ”א.

 

המצטיין הטורניר (לפי בחירת השופטים) : איסקנדר קחרמונוב (ישראל)

 

פיני בוסיוק, מאמן הנבחרת “כשאנחנו בונים שחקנים ,אנחנו קודם כל מחפשים שחקנים שאוהבים לנצח. אם אין כאלה, אנחנו מחפשים שחקנים ששונאים להפסיד. להתאסף זו התחלה. להישאר ביחד זו התקדמות. לעבוד ביחד זו הצלחה.”

 

מייקל קדוש שחקן הנבחרת, לאחר העלייה לאליפות האירופה “אנו נבחרת ישראל חרשים יודעים ומבינים היטב את גודל ההצלחה עד כה ואנו מודעים למשמעות העלייה. אנו נמשיך במסגרת נוקשה גבוהה ומחויבות שכוללת אימונים בשעות מאוחרות, וויתור בסדרי העדיפויות של כל אחד מאתנו ועבודה קשה באימונים. יש לנו מטרה ואנחנו נשיג אותה כשכולם מבינים שהנבחרת היא מעל הכל, אני נרגש מהמעמד ואני כמו שאר חבריי להוטים להתחיל בהכנות לקראת השלב הבא.”

 

תודה רבה לקהל !

https://youtu.be/kMjQkk30M6A

ארגון הספורט של החירשים בישראל

הבית של החירשים וכבדי שמיעה לכל סוגי הספורט ולנבחרות ישראל באולימפיאדות החירשים.

אס”ח הוא עמותה רשומה מס’ 580023497

 

בעלת ניהול תקין, וכוללת את כל האורגנים הנדרשים על פי דין.

אס”ח מחזיק אישור סעיף 46 לתרומות בתוקף. ביצועים כספיים של אס”ח מבוקרת ע”י משרד רו”ח יניר פרקש ושות.

פרטי התקשורת וכתובת

 

כתובת: שדרות יד לבנים 13 תל אביב

דוא”ל : israeldeafsport@gmail.com