סיכום אולימפיאדת החרשים Deaflympic 2021 בעיר קסיאס דו סול בברזיל

בנובמבר 2021 הוכרז סופית על קיום אולימפיאדת החרשים  Deaflympics 2021 בעיר קסיאס דו סול בברזיל בחודש מאי 2022, מרגע זה אנחנו באס״ח נכנסנו ללוח הזמנים הכי דחוס שהיה צריך לבנות ולהכין משלחת גדולה ועבדנו המון וקשה להרים משלחת עם הכנות מקצועיות של קבוצות ספורט במשלחת וכל לוגיסטיקה וסידורים לא פשוטות וטיסות מסובכות (בגלל טיסות ארוכות וקונקשיינים ומיקום רחוק יחסית של עיר קסיאס דו סול) ובנוסף גם בעיות תקציביות שלא מפסיקות להגיע, התאמצנו לתת כל תנאים הולמים להכין את משלחת בצורה הכי טובה שיש.

והנה הכל כבר הסתיים – בחיובי גדול !
מבחינת אירגונית של משלחת וביצועים ספורטיביים.

באירוע זה השתתפו 2,401 ספורטאים/ות מ-73 מדינות מרחבי העולם.

בברזיל, לראשונה, השגנו מדליה אולימפית שנייה ברציפות מאולימפיאדה לאולימפיאדה.
תזכרו, בעבר חכינו למדליה נוספת אחרי 1993 מפורסמת שלנו וחכינו לעוד מדלייה עד לאולימפיאדת החרשים בשנת 2017 ועכשיו יש לנו 2 אולימפיאדות רצופות עם מדליה, גדול ! שנמשיך ככה.

טניס
בפעם ראשונה יצאה קבוצה טניס רחבה ולא בודדים כמו בעבר אלא קבוצה רחבה של 5 טניסאים, רתם אשכנזי ו4 טניסאים חדשים והם לינוי שטיינברג-בקיש, כפיר בן חמו, דינסטי ריינליב וליגל איטח.
טניסאית בכירה שלנו, רתם אשכנזי שלא היתה מדורגת באולימפיאדה זו ניצחה 2 טניסאיות מדורגות מעליה, 4 ו-6 בהתאמה ! הישג מעולה לכל דעות !
הגיעה לחצי גמר ולמשחק על מקומות 3/4 והפסידה ליריבות מעולות מטיוואן אך כולנו גאים בה שנתנה הכל על משטח חימר למרות פציעה שלה.
לא לשכוח שהיא שיחקה ב3 קטגוריות שונות (יחידות, זוגות בנות, זוגות מעורבים) ורבים ממשחקים הנ”ל רתם שיחקה ב3 מערכות ארוכות.
שאר טניסאים/ות טעמו את רמה עולמי של טניס ושיחקו משחקים רבים ביחידים, זוגות ומעורבים ושמח להיות מופתע ששיחקו לא רע ברוב משחקים בהופעות בינלאומיות ראשונות שלהם ואפילו חלקם גררו משחקים נגד יריבים מועדפים או מנוסים למערכה השלישית. שאפו !
יש מה לשאוף ולהשתפר אחרי שראו את רמה גבוה של טניס חירשים בעולם.
משה עטיה, כמו שאתם מכירים, היה מנהל מעולה ועשה המון למען לכל אחד ואחת בקבוצה, תמך, עודד ועשה הכל שכולם יהיו מרוצים ומוכנים למשחקים.
גם מאמן אלון התחבר בצורה יפה למרות שמונה רק ברגע האחרון ותרם מידע מקצועי גדול שלו לשחקנים/ות.

קרטה
אבי בוקלר זה אבי בוקלר, קבלן מדליות, אני חושב שיש לו יותר אירועי ספורט קרטה בינלאומיים שחזר לישראל עם מדליות מאשר שאין… אדם וספורטאי מדהים.
עשה את עבודה והביא מדליה !
היה מרוכז במטרה מהתחלה עד הסוף, ממושמע ולחם עד הסוף. למרות הדחה צורבת בתחרות קטה כבר בשלב הראשון אך הרים ראש לקטגוריה הבאה באותו יום (!) וזכה במדליה בקרבות קומיטה משקל 84-.
אפילו אי-הופעה של יריב אירני לא מקלקל את הישג גדול שלו שכן מגיע לו.
הוא השיג לראשונה מדליה אולימפית וראשון בישראל להשלים סדרה נהדרת של מדליות מאליפות אירופה, עולם ועתה אולימפיאדת החרשים !
גילוי נאות, בהתחלה לא לקחתי (אני בעצמי, עידו) את ענף קרטה בחשבון במשלחת לאולימפיאדה זו, אך אחרי שיחה עם אבי ולאחר שיחה עם ועד הנהלה וצירפנו את אבי והמשך ידוע.
אני מאד מאד שמח שטעיתי והפכתי החלטה.
שי לוי ניהל בצורה נהדרת ופתר המון בעיות שנוצרו ברגע אחרון והצליח בהכל.

כדורסל
אם נבחרת כדורסל מרגישה פספוס שתפסה את המקום השביעי, זה אומר המון !
כי רק לפני שנים בודדים, היינו לוקחים בשמחה את מקום 7 באולימפיאדה ואומרים “הישג ענק” או שלא חשבנו שנבחרת תשתתף באולימפיאדה בגלל רמה מקצועית שכל שנה ושנה עולה בכדורסל חירשים בעולם.
זה מראה כמה קפיצת דרך ענקית מקצועית נבחרת ביצעה עם צוות מקצועי וחירש בראשותו של אדיר זריהן מאמן, שלומי איטח מנהל, אלעד ראטה כעוזר מאמן, איש משק שאין כמוהו רפאל קיסוס וכמובן את ירדן גוט פיזיתורפסטית שהעמידה את כל שחקנים על רגליים למרות עומס מטורף בסדרת משחקים, מעל כל ניהל את זה בצורה מעולה זמיר בישלה.
עם סגל שחקנים צעיר מצוין ועם שחקנים פצועים שיחזרו, אני מאמין שנבחרת תדבר חזק ותשיג עוד מדליות בקמפיינים הבאים !
סגל: אופיר אטלס, איתי תאסירי, אסף סמואל, גיא מאור, דניאל גורביץ, יובל וירניק, ליאור ביבס, מאור בן זאב (קפטן), נועם יעקובי, רועי ניילינגר, שגב פירסט ותמיר ממן.
עשינו תוצאות נפלאות בשלב הבתים בצורה מושלמת ותפסנו מקום 2 בבית A אחרי ארה”ב אך שחקן משמעותי נפצע, והפסדנו ב-2 משחקים ראשונים בנוקאאוט למרות ששיחקנו טוב מאד אך לא נפלנו ברוח וניצחנו במשחק אחרון את יוון וסיימנו במאזן חיובי של 4 נצחונות מול 3 הפסדים.
אני גא שישראל היא יחידה באולימפיאדה שהעמידה צוות מקצועי וניהולי חירש ביחד מראש ועד אחרון איש צוות ואני מרגיש שגם יחידה בכל ענפי ספורט קבוצתיים שיש באולימפיאדה שיש צוות חירש בנבחרת קבוצתית.

מורן גזיאל כאשת מדיה, כולנו במשלחת יודעים כמה לא היה קל לתפקד במשלחת שיש המון אירועי ספורט במקביל לצלם בוידאו וגם בסטילס ולא לשכוח מאות סטורי׳ס נהדרים שהיא עלתה לרשתות.
כל הכבוד לך על תפקוד מעולה.
בקרוב תראו סדרה של העלאות אלבומי תמונות, קטעי וידאו וכו’ ותבינו…

תודה רבה גם לזמיר שטיפל בהמון נושאים במקביל אך נושא של טיסות היה מסובך מאד כי היו מלא שינויים, כמעט כל היום צץ משהו, ביטולים, הזזות זמנים ועוד אך זמיר ידע לסדר הכל לטובת כולם ללא תקלות.

תודה רבה גם לשי שפעל רבות למען משלחת ועזר רבות לאנשים אחרים במשלחת אחרי שסיים בניהול קרטה וכמובן גם בתקופת ההכנות בישראל.

תודה רבה גם לחברי ועד אס”ח גילת ורפי שלמרות שלא היו איתנו במשלחת, הם פעלו בכמה תחומים לעזור ולהסדיר בנושאים שונים ורבים למשלחת.

ברור שלא היה הכל מושלם ו-ורוד, היו כאן ושם מעידות ורגעים פחות טובים בהכנות לפני ובתקופת שהות בברזיל וגם התמודדות עם תנאים ואירגון של אולימפיאדת החרשים אך שמח שידענו להתגבר על זה ולהמשיך הלאה.

אני רוצה לומר מכל הלב תודה לכל אחד ואחת, לכל אדם נפלא במשלחת, לא משנה מה היה תפקידו במשלחת אם זה ספורטאי, מאמן, מדיה, מנהל, איש צוות, פיזיתורפסטית… כולם, ללא יוצא מן הכלל, נתן 200% מעצמו !

אני מאד גא שהייתי ראש משלחת זו עם אנשים, בוגרים וצעירים, גברים ונשים, מדהימים ונפלאים שעושים המון למען אס״ח ומדינת ישראל !

יש לכם, קהילה חירשים בישראל, במה להגאות בספורטאים/ות ואנשי צוות שלנו ברמה עולמית !

ברכותיי לבחירת ספורטאי משלנו, מאור בן זאב לועדת הספורטאים של ICSD, יודעים כי יצליח בתפקידו החדש !

עם סיום אולימפאידת החרשים Deaflympics 2021 בברזיל, אס”ח רוצה להודות לגופים חיצונים שבאמת סייעו למשלחת לצאת עם כל התנאים טובים ביותר,

אורית דיקמן, איסתא – חברת התיירות המובילה בישראל שעבדה מול זמיר על כל טיסות רבות ומגוונות. היו המון פעמים שינוים, אילוצים, דחיות/הקדמות וכו’… לא היה פשוט אך אורית וזמיר פעלו ביחד בהצלחה רבה.

איגוד הכדורסל בישראל – לכבוד לנו שהגדיר את נבחרת ישראל כדורסל של אס”ח כנבחרת לאומית שלה ! ומכאן פעלה לשחרור שחקנים מקבוצות/ליגות לטובת השתתפות באולימפאיאדה, זה לא מובן מאליו !
בנוסף גם מודים ומעריכים מאד את הקבוצות ששיחררו את שחקניהן לקמפיין זה, זה גם לא מובן מאליו.

איגוד טניס בישראל – תרמו ביגוד משחק מלא לכל שחקני טניס ואנשי צוות טניס במשלחת, תודה רבה !

חנות ספורט בול – בהזמנת גדולה של ביגוד בכמויות גדולה לכל אנשי משלחת, הדפסות, אספקה – אפס שגיאות ! מדהים, ושירות נגיש מאד, מעולה.

תמי שמע – מתורגמנית, בעצם יותר ממתורגמנית שפעלה ועזרה רבות לאס”ח בענייני משלחת.

ארגון הספורט של החירשים בישראל

הבית של החירשים וכבדי שמיעה לכל סוגי הספורט ולנבחרות ישראל באולימפיאדות החירשים.

אס”ח הוא עמותה רשומה מס’ 580023497

 

בעלת ניהול תקין, וכוללת את כל האורגנים הנדרשים על פי דין.

אס”ח מחזיק אישור סעיף 46 לתרומות בתוקף. ביצועים כספיים של אס”ח מבוקרת ע”י משרד רו”ח יניר פרקש ושות.

פרטי התקשורת וכתובת

 

כתובת: שדרות יד לבנים 13 תל אביב

דוא”ל : israeldeafsport@gmail.com